Page 1 of 1

Mapping Tips (RUS)

Posted: Sat Sep 26, 2020 1:56 am
by triki
Mapping Tips
written by triki

Hey, some rules for mapping:
Привет, вот несколько правил для картостроений:

Why ur map will declied./ Причины по которым вашей карте будет отказано.

0.1 Dont Build with no idea map/parts./ Не стройте карту/"parts" без идеи.
SpoilerShow
Image
Why ur map can be not ready:
Причины по которым ваша карта не готова:

1.1 Useless image/Неиспользуемая картинка.
SpoilerShow
Image
1.2 Too far spawn /Спавн установлен далеко.
SpoilerShow
Image
1.3 The tiles are not place correctly/ Не правильно установлены тайлы
SpoilerShow
Image
1.4 Deactivate the switches that you want to activate / Отключите переключатели которые нужно активировать
SpoilerShow
Image
1.5 No have unfrezze in "to tele"/Нету анфриза после телепорта.
SpoilerShow
Image
1.6 It's looking like u can pass it ez, but no. Better no use 1/2 frezze at all. / Напервый взляд вглядит легко, но на самом деле нет. Лучше не использовать 1/2 фриз.
SpoilerShow
Image
SpoilerShow
Freezev1.png
Freezev1.png (13.84 KiB) Viewed 14754 times
1.7 Dont to tight parts / Не стройте плотно.
SpoilerShow
Image
1.8 Dont waste so much player time for low skill part/filler./ Не заставляйте игрока тратить много времени на "low skill part".
1.8.1 Avoid long fillers. Concentrate creative parts. / Избегайте длинных филлеров. Старайтесь сделать ближе друг другу креативные "parts".

1.9 Dont forget about team0 / Ввсегда думайте о тим0
SpoilerShow
Image
1.10 Timing, build parts possible to do with one try if ppl dont know part./Время, Стройте так чтоб можно было пройти пат с первого раза, если люди его не знают.
SpoilerShow
Image


Mistakes that will make your map worse:
Ошибки из за которых ваша карта станет хуже:

2.2 Try to put a complex element at the beginning of the part, and then it gets easier and easier and then checkpoint.
Постарайтесь в начале пути поставить сложный элемент, а потом все легче и легче и затем чекпоинт.
SpoilerShow
Image
2.3 Avoid spam / Остерегайтесь спама.
SpoilerShow
Image

Re: Rules

Posted: Sat Sep 26, 2020 2:40 am
by Welf
We have mapper rules already and all this stuff is fixable so it has nothing to do with a decline.

Re: Rules

Posted: Sat Sep 26, 2020 2:42 am
by triki
Welf wrote: Sat Sep 26, 2020 2:40 am We have mapper rules already and all this stuff is fixable so it has nothing to do with a decline.
it is just for me.
and this is just the beginning.
i wanna add about 1 hundred rules.